Joost is senior marketeer bij 013 en grotendeels eindverantwoordelijk voor de marketing van ‘WOO HAH!’, Europa’s grootste hip-hop festival!
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
De muziek & gaming cultuur hebben meer raakvlakken dan dat je in eerste instantie zou denken. Daardoor ontstaan er vaker samenwerkingen binnen deze culturen. Zo had WOO HAH! in 2018 een samenwerking gehad met Gamekings waarbij er op het terrein FIFA gespeeld kon worden incl. @skategk als shoutcaster.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Daarnaast heb je grote bands zoals Imagine Dragons die in e-sports investeren en Zuid-Korea die grote bands een podium geeft om e-sports toernoeien te openen. Ook hebben ze bij 013 afgelopen jaar nog Markiplier over de vloer gehad.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
We zijn benieuwd naar wat Joost z’n visie is op de crossover tussen de muziekcultuur & gaming cultuur!